Pesti Pezsegés

Egy csepp kultúra...

Lépten-nyomon hárfa

diszes_harfa.JPGA hárfa, a líra mellett az ókori kelet legfontosabb húros hangszere, az egyik legősibb zeneszerszám. Számtalan festmény ábrázolja Dávid király és Orfeusz hárfa játékát is.

Nemrégiben a Zenetörténeti Múzeumban csodálhattam meg egy festményekkel díszített, 18. századi hárfát. Később az emeleti koncertteremben Debussy szonátája szólalt meg, immár egy modern hárfán. A Zenetörténeti Múzeumban említették, hogy a hárfa női hangszer, de azért vannak kivételek. Pár napra rá, egyik este – milyen véletlen - a Reviczky utcában egy idősebb férfi hárfa játékát hallgattam. Most másodszor hallottam valakit az utcán zenélni ezen a pompás hangszeren. Korábban Milánóban, a Milánói Scala operaelőadása után az utcára lépve, egy hárfázó művész játékára lettem figyelmes.harfas_az_utcan.JPG

S visszatérve a Reviczky utcai estére, később Fauré Elégiáját hallgathattam Polonyi Ágnes előadásában - természetesen hárfán -, a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár patinás zenei könyvtárában.

A bejegyzés trackback címe:

https://pesti-pezseges.blog.hu/api/trackback/id/tr6217809879

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Pesti Pezsegés

Barangolás Pesten, kúltúra, gasztró, művészet, meg egy kis pezsegés.

Friss topikok

  • Mesterséges Geci: Arra ki fog tudni válaszolni, hogy mitől lesz valami művészet? Anno fotóztam, szerintem elég jó ké... (2024.04.17. 12:12) HIERONYMUS BOSCH
  • Bobby Newmark: Vajdahunyad vára pont kurvára nem a Drakula kastélynak kikiáltott vár. Az a törcsvári kastély. Vaj... (2021.10.08. 15:57) DRAKULA SZOBOR BUDAPESTEN
süti beállítások módosítása